; Damiya Mysara ;: Baik & Jahat Akhirnya Bersatu Episod 1

25 Mar 2012

Baik & Jahat Akhirnya Bersatu Episod 1




Pada pukul 7.05 pagi , loceng sekolah kedengaran di seluruh kawasan sekolah.Semua murid-murid turun ke tapak perhimpunan seperti biasa pada hari Isnin untuk menyanyikan lagu , mendengar ceramah cikgu yg bertugas dan lain lain.

Tepat pukul 8.00 pagi tiba giliran Cikgu Shahwina untuk berucap. Geng Stilleto berasa panas kerana menyampah untuk mendengar CERAMAH cikgu shahwina .

Ecah : Weh korang , sakit telinga aku dengar cikgu tu ceramah . Terpekik-pekik macam orang gila dowh !
Liya : Eh kau ni , mulut jaga la sikit . macam tak kuat kau cakap ! kau tengok tu budak sebelah kau , dia tengok kau weii !
Mila : Tah dia ni , buat malu je !
Geng Stilleto : HAHAHAHAHAHHAHAHA ! lawak seyh .
Mia : Weh , korang ni asyik memekak jer dari tadi . Cuba korang tengok kat belakang korang tuh .
Ecah : Kenape weii ? ade hantu ker ?
Mila : HAHAHA ! dah takyah lebih-lebih . kang cikgu Shahwina dengar pulak . kau tu Mia pergi berambos lah . menyemak je.
Liya : Eh , cakap pasal cikgu Shahwina tu , mane dia eak ? takkan seminit je berucap ? selalunya 1 jam pon tak habis lagi .
Cikgu Shahwina : Cikgu kat sini lah . kat belakang kamu .
Mia : Tu lah . aku dah kata tadi , korang taknak dengar kan dah kena .
Geng Awesome : Padan Muka !! :P

Geng Stilleto ditahan di padang dan berdiri di bawah terik panas matahari selama setengah jam . Kesian - kesian . 

Masa setengah jam baru jer berlalu . Cikgu Shahwina membawa rotan ke arah mereka .
Cikgu Shahwina : Ecah , Mila , Liya ! Mari sini !
Geng Stilleto : Alamak . cikgu bawak rotan lah ! (dlm hati)
                       Ye cikgu ? kejap .
Cikgu Shahwina : Cepat sikit jalan tu , ker nak saya pergi sana ?
                             Jalan macam kura-kura . kura-kura pon lagi lagu dari kamu  Tadah tangan , meh cikgu rotan kamu .
Geng Stilleto : ermm , tadah je laaa ......................

Loceng telah berbunyi pada pukul 8.30 pagi dan semua murid  beratur mengikut kelas masing-masing untuk naik ke kelas malahan Geng Stilleto takut untuk naik ke kelas .

Bersambung
Ikuti episod seterusnya =)
Hope korang suka .


Officially direka oleh Aina Damia Maisara .
Tiada copy dari orang lain , perah otak sendiri . 

1 comment:

  1. Like kalau suka , komen kalau terlebih suka !
    HAHA

    ReplyDelete